Tulnumeerimine - mäng tulevastele programmeerijatele

Mängu juhend

Minu mäng õpetab sind mõtlema nagu programmeerija. Mängus on tulnukad, kellel on erinevad mängud, mida mängida. Aga nad on alles algajad programmeerijad ja nad teevad vigu. Sa saad neid aidata, et nad vead ülesse leiaksid. Kõik programmeerijad peavad oskama oma programme ka testida. (Kui inglise keelt oskad siis loe siit, miks see oluline on: https://raygun.com/blog/10-costly-software-errors-history/)

Klõpsa tulnukal, kelle mängu tahad mängida.

Roheline (kõige lihtsam) on x ja y koordinaatide õppimiseks. Klõpsa liikuvatel tulnukatel, kui nende x koordinaat muutub, siis nad kaovad ära.

Sinine (keerulisem) õpetab programmi testima ja vigu leidma. Klõpsa sinistel kastidel ja jälgi mis juhtub. Üks klots teeb teistmoodi kui ülejäänud. Kui sa leiad selle klotsi üles, siis klõpsa sellel tühiku klahvi all hoides, siis tulnukas parandab vea ära. Siis sa saad mängida nii, et püüa saada võimalikult palju kaste siniseks. Algseis on juhuslik. Igakord ei saagi kõiki siniseks, kaks tükki jäävad halliks.

Punane (kõige keerulisem) õpetab ka testima ja vigu leidma. Siin on samamoodi, et kui sa leiad vigase tulnuka, siis hoia tühikut all ja kliki sellel vigasel tulnukal. Seda mängu saad edasi mängida nii, et püüad ennustada, kuidas tulnukad kohtasid vahetavad. Nad teevad seda juhuslikult.

See mäng on tehtud siin: https://scratch.mit.edu. Mängimiseks on vaja Adobe Flash Playerit ja suhteliselt uut brauserit. Loe täpsemalt siit: https://scratch.mit.edu/info/faq.

Link mängule Scratchi lehel: https://scratch.mit.edu/projects/151371694/

Video mängust

https://youtu.be/f3e_aCTwxQU

Veel minu mänge
Creative Commonsi litsents
See teos on litsentseeritud Creative Commonsi Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Rahvusvaheline litsentsiga.